OBCHODNÍ PODMÍNKY RUSTICOR
podnikatele: Lucie Beníček,
sídlem: Vlasty Fialové 115/23, 612 00, Brno - Sadová
IČO:09735526,
zapsaného v Živnostenském rejstříku vedeném Magistrátem města Brna
(dále jen jako "prodávající")
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu RUSTICOR umístěného na internetové adrese
OBSAH
1) ÚVODNÍ USTANOVENÍ
2) UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3) CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4) ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5) PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6) PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7) DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8) OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9) DORUČOVÁNÍ
10) ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
PŘÍLOHA Č.1 - REKLAMAČNÍ ŘÁD
PŘÍLOHA Č.2 - BEZPEČNOSTNÍ POKYNY
1) ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- 1.1) Tyto
obchodní podmínky (dále jen "obchodní
podmínky")
prodávajícího
upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen "občanský
zákoník")
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé
v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen
"kupní
smlouva")
uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále
jen "kupující")
prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
Internetový obchod
jménem RUSTICOR
je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.rusticor.cz (dále
jen "webová stránka"
nebo "internetový
profil obchodu").
- 1.2) Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- 1.3) Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- 1.4) Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- 1.5) Při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené kupujícím při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2) UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- 2.1) Veškerá prezentace zboží umístěná na internetovém profilu obchodu a veškeré nabídky prodeje zboží (včetně případně uvedené orientační obvyklé doby dodání či odeslání zboží) jsou informativního charakteru a nezávazné, prodávající není nikterak povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto prezentovaného zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- 2.2) Internetový profil obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím a informace o tomto zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na internetovém profilu obchodu.
- 2.3) Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na internetovém rozhraní profilu obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- 2.4) Internetový profil obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Dodání zboží je realizováno prostřednictvím přepravní společnosti Zásilkovna s.r.o. u zboží do váhy 5 kg; doprava zboží s váhou nad 5 kg probíhá skrze přepravní společnost Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. ("DPD"). Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, které jsou uvedené na webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky, pokud není uvedeno jinak.
- 2.5) Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
objednávaném zboží (objednávané zboží "vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o způsobu doručení objednávaného zboží,
nákladech spojených s dodáním zboží a
nezbytné informace o kupujícím pro úspěšné odeslání zboží
(dále společně jen jako "objednávka").
- 2.6) Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu na konci objednávkového formuláře v záložce "Potvrzení objednávky", a to kliknutím na tlačítko "ODESLAT". Před odesláním objednávky prodávajícímu kupující zkontroluje správnost uvedených údajů v objednávce.
- 2.7) Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu elektronicky potvrdí, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen "elektronická adresa kupujícího"). Spolu s potvrzením objednávky prodávající zároveň zašle kupujícímu platební pokyny.
- 2.8) Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- 2.9) K uzavření kupní smlouvy nedochází odesláním objednávky kupujícím prodávajícímu. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena teprve okamžikem přijetí objednávky (akceptací) prodávajícím, tedy přijetím písemného potvrzení kupujícím, jenž prodávající zasílá na elektronickou adresu kupujícího dle odst. 2.7. tohoto článku. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které podstatným způsobem porušily své povinnosti vůči prodávajícímu.
- 2.10) Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
- 2.11) Kupující bere na vědomí, že dostupnost zboží prezentovaného v internetovém obchodě prodávajícího je vázána na skladové zásoby a prodávající tudíž dostupnost zboží negarantuje. V případě, že si kupující objedná zboží, které není u prodávajícího dostupné, zašle prodávající kupujícímu elektronickou poštou zprávu o nedostupnosti zboží. Odesláním e-mailové zprávy prodávajícího kupujícímu dle předchozí věty zaniká závaznost objednávky v rozsahu nedostupného zboží; v ostatních částech zůstává objednávka nedotčena.
3) CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- 3.1) Všechny ceny zboží jsou smluvní. Na webovém rozhraní obchodu jsou vždy aktuální a platné ceny. Ceny jsou konečné (za podmínky věty druhé tohoto odstavce), tj. včetně všech dalších daní a poplatků, které musí kupující pro získání zboží zaplatit. Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.
- 3.2) Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího;
- bezhotovostně platební kartou v místě a času předání objednávky.
- 3.3) V případě bezhotovostní platby platební kartou v místě a času předání objednávky je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby předem je kupní cena splatná do 5 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy.
- 3.4) V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- 3.5) Prodávající je oprávněn kdykoliv požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Vylučuje se aplikace ust. § 2119 odst. 1 občanského zákoníku.
- 3.6) Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- 3.7) Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad - fakturu. Fakturu obsahující základní údaje smlouvy, vč. účtenky podle zákona o evidenci tržeb a daňového dokladu, pokud tak stanoví zákon, obdrží po uhrazení ceny zboží kupující na e-mail (elektronickou adresu kupujícího), který uvedl v objednávce, přičemž tyto doklady budou zároveň součástí odeslané objednávky v listinné podobě. Kupující s tímto postupem výslovně souhlasí. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.
4) ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- 4.1) Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
- 4.2) Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 4.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího objednavky@rusticor.cz
- 4.3) V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 4.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu a dále přímé náklady spojené s navrácením zboží, jestliže nemůže být vráceno pro svoji povahu obvyklou poštovní cestou.
- 4.4) V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 4.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, tedy bezhotovostní platbou na účet kupujícího (resp. účet, ze kterého byla platba objednávky přijata). Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- 4.5) Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- 4.6) V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
- 4.7) Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
- 4.8) V případě, že je odstoupeno kupujícím od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti (14) dnů, je prodávající oprávněn vrátit poštovné pouze ve výši nejlevnějšího nabízeného poštovného, které mohl kupující k doručení své objednávky vybrat. Neznamená to však, že prodávající nemůže ze své vlastní vůle vrátit celé uhrazení poštovné kupujícím, je-li vyšší, než nejnižší kupujícímu nabídnuté.
5) PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- 5.1) Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- 5.2) Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
- 5.3) V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- 5.4) Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel. V případě, že zboží bude poškozeno, i když obal není porušený, je kupující povinen o této skutečnosti co nejdříve informovat přepravce a následně prodávajícího. V případě, že zásilka vykazuje známky poškození prodávající doporučuje, aby zásilka nebyla kupujícím převzata.
- 5.5) Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
6) PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- 6.1) Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů) a Reklamačním řádem.
- 6.2) Kupující bere na vědomí, že zboží prodávané prodávajícím jsou ruční designové výrobky z přírodních materiálů a některé jejich vlastnosti (např. praskliny, drobné nerovnosti apod.) jsou účelně zpracovány a ponechány na výrobku pro jeho jedinečný design a přírodní původ. Tyto vlastnosti jsou součástí prodávaného výrobku a nelze jej pro tyto reklamovat. V tomto případě tedy Právo z vadného plnění vzniká např. až v případě sekundárně vytvořených a nezamýšlených vad výrobku (např. sekundárně vytvořených prasklin apod.).
- 6.3) Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady vyjma povahy věci ručně vyráběného designového zboží z přírodních materiálů dle odst. 6.2 tohoto článku. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- věc
odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného
vzorku nebo předlohy
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- 6.4) Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
- 6.5) Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím, případně před samotným objednáním věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- 6.6) Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
- 6.7) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající na prodejním dokladu. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
- 6.8) Ustanovení uvedená v čl. 6.4 a čl. 6.6 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, a dále na vadu, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- 6.9) Kupující bere na vědomí, že se vylučuje aplikace práva z vadného plnění v situaci, kdy bude výrobek užíván v rozporu s Bezpečnostními pokyny k výrobku, které jsou nedílnou přílohou těchto obchodních podmínek (a zároveň součástí doručené objednávky v listinné podobě), a kupující se s nimi seznámil a vyjádřil bez dalšího souhlas dle ustanovení odst. 6.14 tohoto článku.
- 6.10) Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího. Je-li však v potvrzení vydaném prodávajícím ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady (ve smyslu ustanovení § 2166 občanského zákoníku) uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy.
- 6.11) Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující uplatnit na adrese sídla společnosti dle článku 10 odst. 10.5 či elektronickou poštou na adrese: objednávky@.rusticor.cz
- 6.12) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil dle zákonných možností při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
- 6.13) Kdo má právo podle § 1923 občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
- 6.14) Kupující odesláním objednávky prodávajícímu stvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínky online obchodu RUSTICOR (včetně všech příloh), které jsou dostupné na webových stránkách, a bez dalšího s nimi souhlasí.
- 6.15) Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7) DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- 7.1) Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
- 7.2) Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- 7.3) Vyřizování stížností kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy objednávky@rusticor.cz . Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
- 7.4) Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní obchodu nebo v důsledku užití webového rozhraní obchodu v rozporu s jejich určením.
- 7.5) K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- 7.6) Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- 7.7) Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- 7.8) Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8) OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- 8.1) Odesláním objednávky prodávajícímu kupující souhlasí, že prodávající za účelem splnění závazku stanoveného mu kupní smlouvou zpracovává a uchovává osobní údaje kupujícího uvedené v objednávce (především tedy jméno, příjmení, fakturační a doručovací adresu) v rozsahu vyplývajícím z účelu kupní smlouvy, jakož i kde a jak tyto údaje zpracovává. Po skončení zákonnosti zpracování a uchování budou data skartována a smazána.
9) DORUČOVÁNÍ
- 9.1) Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
- 9.2) Zpráva je doručena okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem.
10) ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- 10.1) Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
- 10.2) Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- 10.3) Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- 10.4) Přílohu obchodních podmínek tvoří Reklamační řád a Bezpečnostní pokyny k výrobku.
- 10.5) Kontaktní údaje prodávajícího:
- adresa pro doručování je adresa sídla prodávajícího : Vlasty Fialové 115/23, 612 00, Brno - Sadová,
- adresa elektronické pošty: objednávky@rusticor.cz
- 10.6) Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.2.2021.
Příloha č. 1
REKLAMAČNÍ ŘÁD RUSTICOR
- Za zboží poškozené při přepravě nenese internetový obchod RUSTICOR žádnou odpovědnost.
- Při převzetí zásilky si důkladně zkontrolujte, zda přepravní obal není poškozen a případnou škodu reklamujte neprodleně při převzetí zásilky u doručovatele. Pokud při převzetí zjistíte poškozený obal či jinou známku poškození zásilky, požadujte od doručovatele sepsání reklamačního protokolu o poškození zásilky. Poškozenou zásilku kupující nemusí převzít. Tento důvod je nutné uvést v reklamačním protokolu.
- Veškeré zboží nabízené v našem internetovém obchodě RUSTICOR prochází kontrolou. Případné reklamace na zakoupené zboží v našem internetovém obchodě vyřídíme k Vaší spokojenosti dle obchodních podmínek a individuální dohodou s Vámi v souladu s platným právním řádem. Na veškeré zboží poskytujeme záruku 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době nebo se jedná o rozpor s kupní smlouvou. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu poštovného v nutné výši dle obchodních podmínek. V případě neoprávněné reklamace zaniká nárok kupujícímu na jakoukoliv náhradu nákladů souvisejících s vyřízením reklamace.
- Prosíme také o kontrolu produktů neprodleně po převzetí zásilky. Na pozdější reklamace (pokud se nejedná o výrobní vadu) nebude brán ohled.
Záruka se nevztahuje na:
vady vzniklé běžným používáním - změnou a únavou materiálu úměrně k délce a četnosti nošení
nesprávným použitím - mechanickým poškozením (tzn. použitím v rozporu s pokyny užití výrobku)
nesprávným skladováním
nesprávnou údržbou a čištěním (např. v rozporu s Bezpečnostními pokyny k výrobku)
původní vlastnosti výrobku, (např. praskliny, drobné nerovnosti apod.), které jsou účelně zpracovány a ponechány na výrobku pro jeho jedinečný design a přírodní původ, a které jsou součástí prodávané výrobku
vady, o kterých kupující při převzetí (příp. při realizaci objednávky) věděl a bez dalšího s nimi souhlasil
Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého vypršela dnem uplatnění reklamace záruční doba.
Postup při reklamaci:
uplatněte reklamaci a písemně nás o ní informujte e-mailem na adresu objednávky@rusticor.cz nebo písemně na adresu Vlasty Fialové 115/23, 612 00, Brno - Sadová
reklamované zboží zašlete doporučenou zásilkou na adresu sídla internetového obchodu RUSTICOR
k reklamovanému zboží přiložte kopii dokladu o nabytí reklamovaného zboží v našem obchodě - fakturu, která také slouží jako záruční list, pokud takový doklad byl prodávajícím vystaven
Vaše reklamace bude provedena v souladu se zákonem. Vaši reklamaci vyřídíme co nejrychleji, nejpozději do 30 dnů od jejího vzniku, tedy převzetí zboží naší společností. V případě delších reklamací Vás budeme neprodleně informovat o stavu reklamace. O vyřízení reklamace budete informováni e-mailem na elektronickou poštovní adresu kupujícího. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží získává kupující záruku novou opět v délce 24 měsíců.
Podle charakteru vady má kupující - spotřebitel při uplatnění záruky následující práva:
jedná-li se o vadu odstranitelnou - právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
jedná-li se o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
jedná-li se o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakované a bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
jedná-li se o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
Prodávající si vyhrazuje právo ukončit obchodní vztah s takovým nakupujícím, jehož reklamace jsou neúměrné nebo jeho nákupy jsou vyhodnoceny jako spekulativní. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího, buď výměnou věci nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
Ostatní se přiměřeně řídí obecně závaznými zákonnými ustanoveními vyplývajícími zejména ze zákona č. 40/1964 Sb., Obč.zák. a č. 513/1991 Sb., Obch.zák., ve znění pozdějších ustanovení.
Příloha č. 2
BEZPEČNOSTNÍ POKYNY RUSTICOR
SVÍCNY RUSTICOR
Svícny udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
Zapálenou svíčku nenechávejte nikdy bez dozoru dospělé osoby.
Nepoužívejte blízko předmětů, které se mohou vznítit.
Při přesunu svícen vždy prvně nadzvedněte a až poté přesuňte na nové místo.
Pokud se svícen zapřáší, prach otírejte hrubým kartáčem.
Svícen nenechávejte na dešti či ve vlhku.
Pokud bude svícen vystaven přímému slunci, může změnit barvu.
VĚTROLAMY RUSTICOR
Větrolamy udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
Zapálenou svíčku nenechávejte nikdy bez dozoru dospělé osoby.
Nepoužívejte blízko předmětů, které se mohou vznítit.
Větrolam obsahuje skleněný prvek. V případě rozbití důkladně odstraňte veškeré střepy
z produktu i okolí. Po odstranění střepy vyhoďte.
Při přesunu větrolam vždy prvně nadzvedněte a až poté přesuňte na nové místo.
Pokud se větrolam zapřáší, prach z dřevěné části otírejte hrubým kartáčem.
Větrolam nenechávejte na dešti či ve vlhku.
Pokud bude větrolam vystaven přímému slunci, může změnit barvu.
VÁZY RUSTICOR
Vázy udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
Váza obsahuje skleněný prvek. V případě rozbití důkladně odstraňte veškeré střepy
z produktu i okolí. Po odstranění střepy vyhoďte.
Při přesunu vázu vždy prvně nadzvedněte a až poté přesuňte na nové místo.
Pokud se váza zapřáší, prach z dřevěné části otírejte hrubým kartáčem.
Vázu nenechávejte na dešti či ve vlhku.
Pokud bude váza vystavena přímému slunci, může změnit barvu.
Vkládejte adekvátní počet květin, tak aby se váza nepřevrhla.
DIFUZÉRY RUSTICOR
Difuzéry udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
Difuzér obsahuje skleněný prvek. V případě rozbití důkladně odstraňte veškeré střepy
z produktu i okolí. Po odstranění střepy vyhoďte.
Aroma do difuzéru ( není součástí produktu ) může obsahovat alkohol.
Při přesunu difuzér vždy prvně nadzvedněte a až poté přesuňte na nové místo.
Pokud se difuzér zapřáší, prach z dřevěné části otírejte hrubým kartáčem.
Difuzér nenechávejte na dešti či ve vlhku.
Pokud bude difuzér vystaven přímému slunci, může změnit barvu.
ORGANIZÉRY RUSTICOR
Organizéry udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
Při přesunu organizér vždy prvně nadzvedněte a až poté přesuňte na nové místo.
Pokud se organizér zapřáší, prach z dřevěné části otírejte hrubým kartáčem.
Organizér nenechávejte na dešti či ve vlhku.
Pokud bude organizér vystaven přímému slunci, může změnit barvu.
Vkládejte adekvátní počet předmětů, tak aby se organizér nepřevrhl.
SVÍČKY RUSTICOR
Svíčky udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
Zapálenou svíčku nenechávejte nikdy bez dozoru dospělé osoby.
Nepoužívejte blízko předmětů, které se mohou vznítit.
AROMA DO DIFUZÉRU RUSTICOR
Aroma do difuzéru udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
Aroma do difuzéru může obsahovat alkohol.
Aroma do difuzéru nepoužívejte blízko předmětů, díky kterým by se mohlo aroma vznítit.
Aroma do difuzéru udržujte v pokojové teplotě zhruba 18 - 24 °C.
NÁHRADNÍ KŘIŠŤÁLOVÉ PRODUKTY RUSTICOR
Náhradní křišťálové produkty udržujte mimo dosah dětí a domácích zvířat.
V případě rozbití náhradního křišťálového produktu důkladně odstraňte veškeré střepy
z okolí a vyhoďte je.